روان شناسی شیشه های رنگی
از منظر روان‌شناسی رنگ شیشه رنگی‌ها با پدید آوردن رنگ‌های مفرح و جذاب اثرهای دیگری را در سلامت و روان انسان‌ها نیز به جا می‌گذارند که در دنیای امروزی و مدرن ما می‌تواند آرامش بخش لحظه‌های باشد که با تنش‌های زیادی همراه است. اکثر رنگ‌های استفاده شده در شیشه رنگی‌های ارسی رنگ‌های لاجوردی قرمز سبز و زرد می‌باشند و هر کدام به تنهایی اثر روان‌شناسی جدایی را ایفا می‌کنند.
در قدیم رویه پنجره‌های رنگی را با به کارگیری از مدل‌های مختلف نقوش معنادار اسلیمی و با شیشه رنگی‌های ساده تزیین می‌کردند و آمیزه بی‌همتایی را ایجاد می‌کردند که می‌توانست با پیرامون بوسیله شبکه‌های هندسی و نورهای شیشه رنگی هم سازگاری بدیعی ایجاد کند و هم زیبایی بی‌بدیلی را در دید بیننده تداعی کند.
در شیشه رنگی‌های استفاده شده در سنت قدیم ما به خاطر بد بودن تقلید از نقوش و صور آدمی و حیوانی در هنر نقاشی و تصویر سازی و تجسمی رفته رفته تقلید از طبیعت از دایره هنری خارج شد و توجه به سمت خلق نقوش و صور انتراغی با اشکال ویژه باب گردید که این نقوش و صور در کنار رنگ‌های شیشه رنگی‌های ترسیم شده بر روی آن‌ها جلوه دیداری خاصی را پدید می‌آورد.

گره چینی سنتی فلزی،گره سنتی فلزی،ساخت درب و پنجره گره چینی فلزی ،ساخت پنجره و در گره سنتی فلزی،المان شهری سنتی فلزی

گره چینی سنتی فلزی،گره سنتی فلزی،ساخت درب و پنجره گره چینی فلزی ،ساخت پنجره و در گره سنتی فلزی،المان شهری سنتی فلزی